czwartek, 2 stycznia 2020

KUALA LUMPUR

Niestety nowy rok nie  zaczął mi się  dobrze , dostałam  zapalenia ucha , z paskudnym bólem. Dziś  już jest  lepiej , niestety te wszystkie klimatyzacje , nawiewy, często  w małych  pomieszczeniach , udały  o sobie znać.
W  KL mieszkam w 28 piętrowym  wieżowcu, przynajmniej nie słychać  hałasu  z ulicy.
Niby jest to blisko stacji metra, ale wokół  cały  plac budowy.
Dobrze że  teraz podróżuję  z małą  walizką,  bo tu nie ma wind przy metrze, a nie zawsze są  schody ruchome.
Dziś  pojechałam  do finansowego centrum, koło wież Petronas.
Wieże  Petronas  mają  452 m wysokosci, 88 pięter  nad ziemią  i 4 pod.
W środku  obsługuje   wszystko 76 wind ,obie wieże  połączone są na wysokości  42 piętra  korytarzem wiszącym.
Aktualnie wieże  są  czwarte co do wysokości na świecie.
Pierwsze  miejsce ma budynek w Dubaju - 800m, drugie NY 550m, trzecie Tajpei 500m.
Dookoła wież  jest mnóstwo  innych wysokich budynków.
W wieżach na dole są oczywiście  luksusowe centra handlowe.
Ale śmiać mi się  chciało  , bo byłam  tam koło  12 , wtedy zaczyna się  pora lunchu , wtedy w tym luksusowym centrum miasta pojawia się  mnóstwo  budek z tanim jedzeniem  i większość  ludzi tam się  odżywia.
Budynek w którym  mieszkam
widok z okna
a to meczet Masjud Jamek

wieże  Petronas
chłodzenie
inne budynki w okolicy







a to centrum handlowe w wieżach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz